امروز ۳۱ خرداد، اینستاگرام پلتفرم ویدیویی اختصاصی خود به نام «IGTV» را معرفی کرد. این شرکت طی هفته‌های گذشته، به طور فشرده در حال مذاکره با سازندگان فیلم و محتوای آنلاین بوده تا بتواند محتوای ویدیوی خوبی برای شروع سرویس IGTV آماده کند.

ویدیوهای آپلود شده کاربران روی IGTV می‌توانند از ۵ تا ۶۰ ثانیه و عمودی باشند. اینستاگرام اعتقاد دارد فیلم‌های عمودی فرمت غالب و راحت برای کاربران موبایل است. نسبت تصویر ویدیوها هم باید ۹:۱۶ باشد. حداکثر حجم ویدیوها حدودا ۳.۶ گیگابایت اعلام شده است و حداکثر از فرمت ۴K پشتیبانی می‌شود. البته، کاربران می‌تواند برای راحتی بیشتر و آپلود سریع‌تر، ویدیوهایی با فرمت‌های پایین‌تر از جمله HD بسازند.

هدف اصلی اینستاگرام از راه‌اندازی پلتفرم IGTV، رقابت با بخش Discover اسنپ‌چت و شبکه اجتماعی یوتیوب است. در حقیقت، اینستاگرام نمی‌خواهد با شبکه‌های استریم ویدیوی مانند نت‌فلیکس یا شبکه HBO رقابت کند. هدف دیگر اینستاگرام در IGTV، تغییر ماهیت و رفتن به سوی یک پلتفرم تولید و اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی مدت است. ویدیو در سال‌های اخیر بالاترین ترافیک و بازدید را روی اینترنت داشته و می‌تواند کاربران و درآمدزایی اینستاگرام را افزایش دهد.

کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام گفت IGTV یک پلتفرم جدید برای میزبانی ویدیوهای طولانی مدت کاربران است. این پلتفرم به صورت یک اپلیکیشن IGTV مستقل عرضه شده ولی در اینستاگرام و برگه اکسپلورر قابل دسترس است.